Hippokratész szeme fénye !

 2012.11.21. 17:21

Tegnap érdekes kálváriát jártam be,nem kívánom senkinek! Úgy egy hete, munkavégzés közben,egy fakéreg szilánk csapódott a jobb szemembe! Mivel a bal szemem elég szar,ezért gyakorlatilag a jobb szememnek köszönhetem,hogy látok! Nem a szilánk volt önmagában zavaró, kipiszkáltuk pillanatok alatt,hanem az erő,amivel a szemembe csapódott. Rohadtul fájt a szemem,de megnyugtatott,hogy az irritáció, ami ezen dolgokat követni szokta,napról napra enyhébb lett,így azt gondoltam,mit nekem orvos, meggyógyul és kész! Azonban Szombatról Vasárnapra virradó éjszaka durván el kezdett fájni a szemem! Hétfő délutánig még húztam,halasztottam,aztán miután már úgy nézett ki mint a Sátán kutyájáé, a párom felhívta a Vörösvári úti szemészetet,és megegyeztünk Kedd délutánban. Megjelentem,és egy-másfél óra várakozás után sorra is kerültem.Megjegyzem az épp végző párom vitt ki,munka után,kialvatlanul, úgy hogy kora este szülői értekezlet várt rá. A Vörösvári úton tisztességgel,becsülettel megvizsgáltak. A doktornő azt mondta,ő nem lát semmi extrém dolgot, de a gyulladás annyira durva,hogy nem lehet kizárni,egy retina sérülést,ami nagyon gáz, úgyhogy azt javasolja nekem, és a páromnak,hogy vegyük nyakunkba a várost /mindez negyed háromkor/ ,és gyorsan érjük el a Semmelweis egyetem Tömő utcai szemklinikájának Ultrahang rendelését,ami 4-ig tart,mert a retina sérülést ott tudják 100%-ban kizárni. Bepróbálkoztam egy olyannal,hogy majd holnap,de a doktornő azt mondta,hogy ő a helyemben nem várna vele! Csodával határos módon a Hungária jól járható volt,így a Klinikáknál voltunk háromnegyed háromkor. A szemklinika kartonozójából felirányítottak az első emeletre, ahol az ultrahang rendelés volt. Leültem,vártam,két idős bácsi volt előttem,az egyik szétflexelte a szemét, a másik meg valami zöld hályog történet miatt várt. Mint kiderült,az orvos nem volt a rendelőben.Egy asszisztens nő bekérte a papíromat. Eltelt öt perc,beslattyogott egy orvos a rendelőbe,majd fél percre rá,nyílt az ajtó és az asszisztens nő kihozta a papíromat, és azt mondta,hogy a doktor úr megnézte,és azt üzeni,hogy holnap reggel nyolckor megvizsgál... 
WHAT THE FUCK? A párommal összenéztünk,majd kihívattam a doktor urat. Egy meglehetősen egykedvű,szlávos melankóliával megáldott doktor jött ki,és amilyen halál nyugodtan el lehet mondani,hogy nem vizsgál meg,ő olyan nyugodtan el is mondta! Visszakérdeztem: 
- Ne haragudjon doktor úr, a vizsgálati papírom legvégén ott a bejegyzés hogy "retinasérülés? " Ennek ellenére nem vizsgál meg? Ő visszavette a papírt, belenézett,majd visszabámult az arcomba! 
- Ha ön, meg a Nyári Zsófia doktornő úgy gondolja,hogy ez a vizsgálat szükséges,akkor menjenek el ügyeletre! 
Mondta ezt,a hivatalos rendelési idő vége előtt háromnegyed órával. A szemészetben a retinasérülés olyan súlyú probléma,mint a kardiológián,a koszorúér elzáródás gyanúja.. Ezt még az olyan hülye is tudja mint én. Tehát ez a Tömő utcai orvos nem ítélte ezt olyan súlyú problémának , hogy csak miattam kitöltse a munkaidejét. Megkérdeztem tőle,akkor hova menjek? azt mondta hogy az ügyeletre,majd a portán elmondják,pontosan hova.. 
_Szemáthatoló sérülés,vagy felszíni? -kérdezi a portás..
Éppen ezt szerettük volna eldönteni válaszoltam.. Két klinikát mondott az ipse, mivel a János kórház szemklinikáját is mondta, mi meg azt legalább tudtuk hol van, oda indultunk. Délután fél ötre értünk oda, Harminc ember volt előttem,de ki tudja miért , talán mert ott jobban elolvasták a beutalómat, soron kívül vizsgáltak meg! Közben a párom elment a szülőire, nem tudott megvárni, az egész napot velem szívta végig. 
Ezúton is szeretném megköszönni a Vörösvári úti szemészeti szakrendelés munkatársainak,elsősorban Dr Nyári Zsófiának , és a Szt János kórház Szemészeti osztály szemészeti ügyeletének,ügyeletes orvosának, és Dr Hertelendy Annának a lelkiismeretes,és önzetlen munkájukat,emberi hozzáállásukat!

Címkék: Egészségügy Hippokratész Rendelőintézet Szemészet Tömő utca Szemklinika Hanyagság

A bejegyzés trackback címe:

https://cavalcanti.blog.hu/api/trackback/id/tr374918264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása